el primero

8 juni 2008 - Sabiñánigo, Spanje

De kop is eraf, en hoe! Eerst nog even over gisteren, met de trein via utrecht naar schiphol, fiets reisvaardig gemaakt en toen de wachtrij in. Fiets bij speciale bagage afgegeven en naar het inchecken, er was een halfuur vertraging. Na een uur en vierendertig minuten stond ik in Pau in spanning hoe de fiets het had overleefd. Behalve een verbogen fietssleutel geen schade! Banden opgepompt en op pad gegaan richting Larus. Ik ging weg om 17.15u en ben rond 20.00u gestopt ik was toen nog 14 km van Larus af. Geslapen in een blokhut bij een camping a la ferme.

Vandaag 8 juni vertrokken rond 9.00u. Nu was het weggetje naar die boer niet "mals" dus dat hakte er direct in. Daarna naar Larus 14km. Bij laruns start de weg naar el Poltaret iedere km is aangegeven en het stijgingspercentage wordt aangegeven per km. Dat waren er dus 27 !! Omdat het zondag was en er hoe dan ook weinig winkels zijn, had ik echt te weinig eten mee: drie bananen. Gelukkig op de col was er een resteurant waar ik twee cola en een sandwicch kaas heb gegeten. Over de col was er een soort belastring paradijs voor fransen die in spanje sigaretten gaan kopen. De afdaling was de beloning van de klim snelheden tot bij de 70km. Morgen verder het is tien uur en dan wordt je verwacht te gaan slapen. Hasta Mañana

14 juni weinig internet tegen gekomen, probeer vandaag of morgen weer een verslag te maken.

1. peter bosman:
    9 juni 2008
    He Jacques,

Je doet wat veel van ons willen, maar geen gelegenheid voor willen/kunnen maken!
    Geweldig!
    Ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen.
    Doe voorzichtig als je de berg afrijdt ...

Suc6, groet,
    Peter
  2. syl:
    9 juni 2008
    leuke foto's en gaaf die besneeuwde bergen!
  3. syl:
    10 juni 2008
    hey pap is het daar een leker weertje en gaat het goet met je ?groeten van le
  4. syl:
    10 juni 2008
    hi! hastalapasta? Al een beetje spierpijn? Alles goed hier. Job uitgezwaaid...bepakt en bezakt! Mocht je in de gelegenheid zijn wil je mij dan even bellen/smsen ivm ww. Groetjes en have fun! Syl
  5. syl:
    12 juni 2008
    (b)
  6. dennis:
    18 juni 2008
    He Jacques, waar hang je nu uit? Veel plezier en succes verder. Groeten van C423
  7. Wim:
    18 juni 2008
    Ha Jacques, ook C420 wil wel eens een update... Gaat 'ie goed verder?
    Groet.
  8. syl:
    18 juni 2008
    Hallo! Wij zijn inmiddels in Spanje aangekomen. Het is hier gweldig! Prachtig weer, heerlijke zee en verukkuluk eten! Hoe is het met jou? Job heeft al veel gezwommen en levi gesurfd (!) en ik heb al een tennistoernooitje meegedaan. Mit viele deutscher und vieler SpaSS :-))

Adios!
  9. job:
    18 juni 2008
    Hoi papa we hebben het leuk in spanje elke dag gezwommen natuurlijk ook naar het strand gegaan .
    En levi heeft gesurft. Elkedag uitslapen en syl heeft aan een tennistornooi mee gadaan .
    Nou nog veel plezier met het fietsen .
    Doei job
  10. job:
    18 juni 2008
    hoi papa we hebben het leuk hier in spanje .
    Elke dag mooi weer en wel 25 graden en hoger lekker bruin geworden elke dag gezwommen en naar het strand gegaan en gister avond naar Nederland -Roemenie gekeken levi heeft nog gesurft.
    En ik ben de sjoel kampioen geworden en met mini golfen 4e geworden van de 8 bij de kinderclub
    Nou nog veel plezier met fietsen
    Adios Job
  11. levi:
    18 juni 2008
    hoi pa ik heb gister gesurvt ,geswomen,getekent,minigolf
    ik ben e1 met minigolf!:-0 van de 8 ik heb ook een diploma gekregen :-)